nurseinuganda.reismee.nl

Jinja

Vrijdag 08-06-2018 - Jinja -


Deze dag heb ik maar een halve dag gewerkt, want ik zou naar Jinja gaan. Jinja is een mooie, middelgrote stad in het noorden van Uganda met veel toerisme. Het leek me heerlijk om even in de ‘bewoonde wereld’ te zijn, als je snapt wat ik bedoel. Even lekker een warme douche nemen, koffie drinken, pizza eten, blanke mensen zien, dat soort dingen ;) Ik had in JInja met een paar mensen afgesproken die ik in het vliegtuig had ontmoet, dat was ook een reden om te gaan. Zij deden een rondreis door Uganda. Dit ging helaas niet door omdat er familieproblemen waren, dus ze moesten vervroegd naar huis. Ik vertrok rond drie uur uit Nkokonjeru, ging met de matatu (taxi) naar Mukono en vervolgens naar Jinja. Ik heb even geteld, 23 mensen opgepropt in zo’n busje! Pfff.. ik was heel blij toen ik er weer naast stond. Eenmaal aangekomen in Jinja heb ik even moeten zoeken naar mijn verblijfplaats. Ik was er rond half zeven, net voor het donker, binnen. ’S Avonds sprak ik een groep mensen uit de Verenigde Staten die ook allemaal in een ziekenhuis vrijwilligerswerk deden, grappig toch?! Ze vroegen me of ik de volgende dag met hun mee wilde naar de stad. Dat leek me een stuk leuker dan alleen, dus ik zei ja.


Zaterdag 09-06-2018 - Source of the Nile -

Vanmorgen vroeg verzamelen, lekker samen ontbeten en vervolgens op pad. Ik kon vandaag de hele dag ervaringen uitwisselen en dat vond ik superfijn. Het viel niet de hele tijd mee, ik met m’n drie jaar geleden in HAVO geleerde Engels tegenover hun vloeiende en perfecte Engels. Maar goed ze snapten me meestal wel. ’S Morgens hebben we lekker rondgebanjerd in Jinja Town, souvenirtjes gekocht, foto’s gemaakt en daarna geluncht. Vervolgens gingen we naar de ‘Source of the Nile’. We hebben een stuk langs de Nijl gelopen en kwamen toen aan bij het begin van de Nijl. Sommige zeiden: ‘ Is dit het nu? Ik zie geen verschil met een ander rivier’. Ergens snap ik dat wel, maar ik vond het echt wel indrukwekkend om te zien. Ook omdat ik wat Bijbelse kennis heb, denk ik. Daarna nog een hele wandeling gemaakt en heel veel apen gezien, echt grappig. Kortom, een hele gezellige dag met super enthousiaste en open mensen! Ik hoop ze nog een keer te spreken voor ik naar huis ga.

zondag 10-06-2018 - rustdag –


Net als vorige week ging ik vanmorgen naar de kerk, de gemeente was blij me weer te zien.De rest van de dag heb ik eerlijk gezegd niet zoveel gedaan, want ik was goed moe van dat tripje naar Jinja. Zoiets in je eentje doen is echt wel pittig. Als je met een groep gaat dan heb je altijd wel iemand die bijvoorbeeld het geld beheert. En weer een ander die echt van het plannen is en de tijd in de gaten houd. En bijvoorbeeld een aardrijkskundig figuur die de weg wijst. Dus dat allemaal zelf doen, dat is best een opgave voor mij hoor ;)


Nu morgen weer met frisse moed het ziekenhuis in!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change