nurseinuganda.reismee.nl

Afscheid

Donderdag 28-06-2018

Vanmorgen werd ik weer helemaal fit wakker gelukkig. Gauw naar het ziekenhuis, want er waren aardig wat patiënten. Ik werkte vandaag met Joy en Caty was er ook, gewoon om te helpen en voor de gezelligheid. Dus met z’n drieëtjes hadden we goed de taken verdeeld. Caty zorgde voor de mannen, Joy voor de vrouwen en ik nam de kinderafdeling voor mijn rekening. Dat is heel leuk want de kinderen vinden een ‘mzungusister’ helemaal geweldig. En de moeders stiekem ook wel;) Alleen als ik met bijvoorbeeld antibiotica aankom, duiken ze wel weg achter hun moeder. Maarja dat is natuurlijk ook best eng. Een fijne dag gewerkt !


Vrijdag 29-06-2018

Jaja, dan is echt het laatste dagje ziekenhuis aangebroken. Verschrikkelijk snel is dat gegaan zeg! Vandaag weer gewerkt met Caty en Joy, op dezelfde manier als gisteren eigenlijk. Dus dat ging super en was heel gezellig. Iedereen wil alles weten over het verre Holland. Hoe het weer is, hoe het werk als verpleegkundige is, welke ziektes wij vooral hebben en wat de behandeling is en noem maar op. Veel collega’s kwamen vandaag even langs om een hartelijke knuffel te geven en te vertellen dat ze me gaan missen. Lief toch?!;) Eigenlijk hou ik helemaal niet van afscheid nemen, maarja het hoort erbij als je weggaat he.


Zaterdag 30-01-2018

Nog een dag van afscheid nemen, want nu komt het wel heel dichtbij! Vanmorgen vroeg ben ik in de matutu gestapt op weg naar Jinja. In Jinja ben ik op de boda boda rondgegaan om doei te zeggen tegen iedereen die ik had leren kennen. Veel enthousiaste reacties! En toen gauw weer terug voor het donker. Een dagje van reizen dus, wat leuk is maar ook intensief !


Zondag 01-03-2018

Vandaag inpakken, afscheid nemen van Ignitius en zijn vrouw Prossy en hun vier kinderen. (Dit is de familie waar ik verblijf) En dan rond het einde van de middag ga ik naar Mukono. Naar Francis, Grace en hun familie want ze hebben me uitgenodigd voor het avondeten. Later op de avond brengen zij me naar het vliegveld en dan begint echt mijn reis naar huis! Ik vind het jammer om weg te gaan, maar ik heb in wel zin om iedereen thuis te zien:).


PS: Vanaf vandaag is whatsapp (en andere social media) niet meer beschikbaar in Uganda zonder dat je belasting betaalt. Het kost 200 schilling, dat is ong 5 cent per dag vanaf nu. Zo wil de regering roddelen tegen gaan, als dat echt de reden is;)


Dus papa en mama, als je dit leest: dat is waarom ik niet reageer. Maar wees niet bezorgd:) , ik hoop morgenmiddag gewoon om half drie op Schiphol te staan!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change